tävlingsresultat : Emma & Sten

L:C

Redan på parkeringen var Sten på tårna och drog iväg i en bockserie. Alla bara stirrade och gud så jag skämdes, men jag satt kvar och satte honom på plats. På framridningen var det ingen idé att äns försöka mig in på inför L:Cn då de var 55 starter = 10-12 ekipage samtidigt. Tog några galopp vändor och jobbade med fattningar och kände så att han vverkligen lyssnade på mig, vilket han gjorde! Efter att han bara rusat omkring som en tok. Vet inte hur ajg ska få bort mitt ''spänningsmoment'' där jag bara spänner mig hela tiden.. Hoppade 4 språång sen in på banan. Där var han helt otrolig, väl kontrollerad och grym! när jag kom ut från banan kom en kvinna fram till mig och sade '' Gud vad duktiga ni var , de där kunde man inte tro när man såg er på framridningen. Grymt jobbat! m'' Det gjorde mig glad. Dubbelnolla och en helt ok tid gav en 8de placering av 55 startande. bästa poney.

L:B

Framridningen var mycket bättre denna klass och både Sten och ajg var tröttare. Hoppade fram ordentligt där han kändes alert och väldigt framåt! Väl inne på banan gick allt bra och han tog riktigt fina språng på de 4 första hindrerna! Svängen till 5:an sjabblade jag bort totalt och tapapde fokus vilket slutade med att vi var osäkra på vilket hinder som skulle hoppas och det slutade med ett stopp och kraschade även hela hindret. Andra anridningen kände jag att han var trött och kunde itne göra så mycket utan blev ännu ett stopp. Tredje och sista gången red jag verkligen ordentligt och han var på väg att hoppa plus att ajg redan berömde honom , men tyvärr höll inte kondisen så de blev ännu ett stopp. Så slutade med uteslutning men är endå riktigft nöjd med ponnyn!




En grym L:C och 4 fina sprng i L:B . Nöjd tjej!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis till placeringen! :D

2011-04-05 @ 20:45:32
URL: http://amanduws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0