this is what we need, dressyr dressyr dressyr!

Efter helgens tävling har ajg insett en stor sak. Tillsammans kan vi hoppa, men vägarna till hindrerna är usla. Jag ska hedanefter nöta och nöta och nöta dressyr varierat med uteritter och lite gymmnastikhoppning för att få upp hans ryggmuskler igen. Så från och med idag och hela april ska vi köra dressyr! På torsdag kommer eventuellt vår tränare Anna-Karin ut och då ska ialalfall jag rida en dressyr lektion medans ajg tror att de andra nog vill hoppa..


Ifrån dessa slutsatser så blev såklart ridningen idag ett barbacka dressyrpass! Barbacka för att nu när Sten tappat lite muskler och blivit tjock så har sadeln legat fel och skavt lite.. Plus att jag får bättre skänkel läge utan sadel! Tränar även balansen och slappnar av mer. Men Men! Jobbade mest med grunderna som vanligt , stadig form, avsaktningar och igångsättningar. Sen blev det en del galopp där han gick superbra! Men vänstervarvet är vårat problem varv så de är det varvet ajg behöver få hjälp med i. Detdär jäääkla vänster varvet,haha! Avslutade med lite sidflyttningar och skrittade sedan ut en sväng med långa tyglar. Duktig ponny!
två bilder från L:Cn i helgen, den vänstra är ifrån grundomgången och den högra från omhoppningen. Ser ni vad han länger när jag gasar lite? superponny! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0