utvärdering, dressyrträning!

Idag kom vår tränare Anna-Karin ut för första gången sedan hon fick sin dotter , Elwira! Så det blev två dressyrlektioner först ut var Irma & Toppa samt Anna & Intrus. Efter det var det jag , Emma & Sten och Irma & Garlic!
Emma & Sten

Idag fick jag låna en dressyr sadel som passar Sten perfekt ut av Westerlundarna. Första gången på väldigt länge jag rider ett ordentligt ridpass i dressyr sadel men framförallt första gången jag red dressyr i en dressyrsadel på Sten! HAha lite komiskt kanske, men sant är det!
Träningen gick superbra, han lyssnade på mina hjälper ordentligt hela ridpasset och var allmänt framåtdrivande, superkul! I vissa lägen låste han sig i frambogen ( mest i vänster varv, vårat svåra ) men med lite tips och framförallt upprepande tillsägelser så lossnade det och det som redan var bra , blev ännu bättre! Galoppen jobbade på bra och det enda som jag tycker gick riktigt dålgit idag var min egen prestation. Speciellt min sits, usch jag kan inte rida i dressyr-sadel.. Måste öva och öva och öva, fast ajg hatar det!
Jätte nöjd Emma med en trött Sten, längtar redan tills nästa vecka då AK kommer upp igen! Får se om det blir hoppningen eller dressyr då, just nu är ajg sugen på ännu mer dressyr hihi! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0