Dagens ridpass

Idag kom jag hem väldigt sent från skolan, klockan hade nästan hunnit bli halv sju! Så jag sprang direkt ut till stallet och fixade Cakan för en uteritt.
Idag provade jag för första gången att rida med martingal på henne, det var inga problem alls! Planen med ridpasset idag var att rida till bron och vända precis innan för att rida lite back träning´, upp och ned för backen som är där. Vi kom dock inte så lång. Under bron är det vatten som forsar ganska mycket som Cakan inte ville gå nära. Hon bara backade och hoppade och sen backade hon lite till. Efter ca tjugo minuter hade jag kommit fram de sista hundra meterna fram till bron och kunde vända om och rida tillbaka. I övrigt skötte hon sig super och var väldigt lugn!


Cakan förra sommaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0