Dagens ridpass

Det stod lite hinder och låg lite bommar framme på volten så jag tänkte använda dem lite grann idag. Så jag la upp dem såhär.

Började med att skritta fram en bra tag och få honom att lyssna. Travade sedan ett tag också mycket volter, snett igenom. Alltså sånt som jag kört väldigt mycket den senaste tiden. När han var lyhörd och lugn så började jag gå över bommarna. Första gången snubblade han lite över men andra gånger och efter det så lyfte han fin på fötterna. Gick på en volt över dem och böt varv rätt ofta. Efter det var det dags för galoppen. Började med att stå upp i lätt sits och lät honom rulla på, men inte allt för snabbt. Tog tillbaka honom och tog in honom på volter i båda varven. Gick sedan över galopp bommarna. Samma sak här var det lite snubbel första gången men sen så gjorde han det bra. Gjorde det här någora gånger. Tog sedan och travhoppade det lilla hindret, det gjorde han exemplariskt. I galoppen blev det svårare för honom att se avståndet så då la jag ut en galopp bom till hjälp. Det gjorde jätte mycket och han gjorde det mycket bättre. Gjorde sedan en liten serie av det hela. Började på volt med travbommarna gick sedan in på en volt igen och fattade galopp i ena hörnan tog ett varv i galopp och gick över galoppbommarna. Saktade efter dem av till trav och gick in på en stor volt och fattade galopp och kom på det lilla hindret. Travade av honom och skrittade ut. Red väl i över 1timme. Men satan va duktig han var idag! Lite sprining i övergången galopp-trav. Men det ska det bli ändring på. Super mysiga Lakritz ♥

Hehe blev mycket text idag.

Men innan jag säger hejdå så måste jag tipsa om denna grymma låt som jag hörde på veckas Pretty Little Liars avsnitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0