-


Garlic

Garlic var riktigt grinig idag!! Jag red på volten och tog det lite lugnt i början för att känna på underlaget lite. Det kändes jätte bra idag så då kunde jag passa på att rida lite hårdare! Under vintern har man nästan bara kunnat rida på fyrkantsspåret så det kändes skönt att kunna jobba lite igen. Jag började med att flytta lite för skänkeln och i första varvet gick det skit bra! men när jag skulle byta varv ach flytta för vänsterskänkeln blev han skitsur! Han tyckte det var jobbigt så han vill inte vara med, istället började han backa, göra lufthopp, resa sig och helt enkelt bråka i allmänhet. När han blir sur så blir han riktigt förbannad!! Tillslut lyckades jag iallafall jobba igenom det och då var det dags att jobba i galoppen. Jag har tidigare jobbat mycket med förvänd galopp så jag tänkte prova det idag, det slutade med en riktigt sur Garlic som gjorde allt han kunde för att slippa fatta galopp!!

Lina filmade oss så om jag lyckas lägga upp filmen imorgon så kan ni få se den andra sidan av Garlic, en sida som man inte ser så ofta!!
(Det roligaste av allt är att jag pratade med Amanda idag om att garlic är en ängel men ibland en huligan!!)



Toppa
Jag red även henne på volten. Hon gick inte super utan var lite springig men det blev bättre på slutet!


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

det där var inga nya bilder, alldeles för lite snö på marken för det:) Vi ses imorgon, Kalle kommer vara överlcklig att få hoppa lite:) /AKW

2011-02-02 @ 11:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0