Making the best of it



Sten

För min och stens del blev det lite  lydnads träning idag igen. Allt är fortfarande stenfryset och släpet har tyvärr inte kommit än så någon ridhustäningblev det inte. Tog ner honom på volten i träns och stalltäcke samt ett dressyr spö. Övade halter , att han skulle stanna när jag bredvid stannade men även att han skulle stå stilla när jag rörde mig bortåt. Ryggning, han ska backa när jag backar och så tränade vi på ett ''kommando'' så att han ska backa. Kommer jag emot honom med lite högre knän och stampar i marken ( låter knäppt jag vet, men de funkade bra och är intelite våldsamt som det låtyer! )så ska han automatiskt börja ryga några steg. Detta funkade verkligen superbra! Till sist knöt jag upp tyglarnaoch gick runt medhonom på volten helt lös!

Jag tycker det är superkul när man verkligen märker framsteg , för nån vecka sen innan jag började träna dessa småsaker så drog han iväg somen dåre så fort man rörde han i munnen. Riktigt skön känsla att all inte är för-jäves!


Kommentarer
Postat av: celina

söta! :)

2011-01-23 @ 12:39:09
URL: http://hestspecial.blogg.se/
Postat av: celina

söta! :)

2011-01-23 @ 12:39:21
URL: http://hestspecial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0