Dagens ridning

Garlic
Direkt när vi kom hem efter skolan så sprang jag ut i stallet och red Garlic. Det blev en kort runda barbacka i alla gångarter. Han gick jätte bra! Lyssnade väldigt bra och var uppmärksam på mina hjälper. Jag jobbade lite med att flytta honom för skänkeln men annars så blev det en ganska soft runda.

Sten
Jag och Lina red ut tillammans på Rudy och sten och eftersom sten kan vara en bock häst och inte är riden på ett tag så åkte säkerhetsvästen på. Jag hade en liten klump i magen när vi skrittade ivägen men det försvann fort! Jag red först hela vägen och sten skötte sig super! På slutet av vägen så var det ingen is så vi kunde galoppera. Även då var han jätte duktig, han kastade sig lite för några suptunnor men annars så var det inget. När vi galopperade på vägen hem så lufte han rumpan lite men innan han han göra mer så skrek jag på honom och drev honom framåt, efter det skötte han sig jätte bra!

Toppa
Efter att lina hade åkt så tog jag ut Toppa en sväng. Hon var lite jobbig i galoppen idag, hon blev väldigt kort och stötig och drog iväg när jag skulle stanna henne så idag jobbade jag jätte mycke med sätet och inget med handen! Sista vägen hem var hon jätte fin och lyssnade super bra!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0