Dagens ridpass

Idag red jag och Lina tillsammans, eftersom det var snöblandat regn ute så var det väldigt halt på alla vägar där isen ligger kvar. Så vi tänkte att det nog skulle bli en lång skrittrunda på asfaltsvägen idag men när vi var ute och red så hittade vi en grusväg som vi aldrig hade ridit på. Vi provade att rida in där och det visade sig vara jätte bra! Mjukt grus hela vägen! Så där red vi på alla hästar idag. Vi bestämde oss för att kalla den vikvägen.



Sten & Toppa
Lina red sten och jag (Irma) red toppa. På väg bort från gården var sten lite skänkel döv och trög men Toppa skrittade på i bra tempo. När vi kom på grusvägen och började trava kom Sten igång lite. Toppa var jätte duktig och lyssnade jätte fint för mina hjälper. Lina var väldigt nöjd med Sten som höll sig på marken så det blev ingen flygtur för Lina idag! När vi vände och red hem igen så blev Sten lite piggare och kröp ihop lite så det blev bara skritt och trav hemåt. Precis innan asfaltsvägen låg det en jätte läskig preselning som vi stod ett tag och försökte få hästarna att gå fram till. Vi var båda jätte nöjda med ridpasset!

Rudy & Cormack
När vi kom tillbaka så gick vi ut direkt med Rudy och Cormack, Lina red så klart rudy och jag Cormack. Inte än jätte bra ideé att ta de två tillsammans! Cormack är inte riden på typ en vecka så han hade överskottsenergi till 1000!! Och rudy var jätte stark och pigg idag! Det blir inte bättre av att de taggar varandra heller. På vägen bort gick det jätte bra men när vi vände igen så ville ingen av hästarna skritta, eftersom ingen av oss ville skritta hela vägen hem så tog vi en liten galopp. Cormack stack så klart direk och Rudy stod på bakbenen en stund innan hon stack efter! Vi lyckades stanna dem efter en stund och sen blev det bara skritt hem.
Innan de stack så jobbade Lina mycket med halvhalter för att hon inte skulle sticka (hon var super pigg hela tiden!) och jag jobbade med att ställa Cormack mycket, han brukar bli lugnare då.

Cakan & Garlic
Det var tänkt att Lina skulle prova Cakan men vi bestämde oss för att bara ta en kort och lugn tur eftersom vi hade annat och gör också. Så Lina får prova henne nån annan dag när vi rider lite mer ordentligt. Det finns inte så mycke mer att säga om det ridpasset, båda hästarna skötte sig super bra!




Lina och jag har ju så klart våra egna favoriter!


Kommentarer
Postat av: Daniela

Hej:)



Tack! :D Jag skulle ha tävlat, med min D ponny, men hon har fått en spark i hagen så vi startar inte i allafall:)

2011-03-29 @ 19:33:36
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: tack för tipset:D

2011-03-29 @ 19:55:41
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0