Kompletts skada

Anledningen till att jag inte har ridit Komplett sen i Tisdags är att när jag red henne då så kändes hon inte fräsh. Jag vet inte om jag har skrivit det förut men hon är bara riden i 5 månader efter att ha stått i 1,5 år med en ordentlig vrikning. Det är i alla fall vad vi tror att det är. Hon blev halt för tredje gången sommaren 2009, alla tre gånger kunde man inte se någon på henne men jag kände det och när vi tog ut veträneren så markerade hon ordentligt vid böj prov. Vi trodde först att det var kotledsinflamation och behandlade henne för det men när vi sen åkte in för att rönkas sa de att det var något annat men de kunde inte säga vad. Tredje gången hon blev halt (precis efter igångsättning) bestämmde vi oss för att ge henne lång vila och betäckte henne. Jag började rida henne igen tidigt i höstas och sen dess har allt gått super, jag skrittade henne varje dag i 2-3 månader och jag kan inte beskriva känslan med de första trav stegen! Tanken är att jag ska börja hoppa henne när snön försvinner på volten och börja tävla när hon är fällt sin vinterpäls och jag ser verkligen fram emot det!
Idag gjorde vi ett böj prov på henne för att kolla om det var nått men hon markerade inte alls! Jag var bara lite nojjig, som jag alltid blir när det är Komplett. Jag hoppas att hon håller den här gången, hon är trots allt min lilla ängel!!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Tur att de inte var något med henne! ha det bra kärlek p er blogg! :D <3

2011-03-11 @ 21:15:08
URL: http://karlsborg.soclog.se
Postat av: tilda

guuud va skönt att hon inte haltade! Då går de ju verkligen framåt! :D <3

2011-03-12 @ 15:34:15
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/
Postat av: Emma Fredén

sv; aa du kan mejla dom :D

2011-03-12 @ 17:01:39
URL: http://darwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0