största rädslan inom ridningen..

För ett tag sen lade jag upp ett inlägg om min hopprädsla som jag nu övervunnit. Dock så har det dykt upp ett nytt problem.. Jag är bokstavligen livrädd för att rida ut i skogen.

På volten , I ridhuset eller ja där de är inhägnat är jag hur kaxig som helst och tar mig an allt och alla. Men så fort man går utanför de där dörrarna och ut i den fria marken blir jag stel som en pinne. Börjar hästen skutta lite eller fatta galopp av sig själv blir jag skräck-slagen och vill bara hoppa av. Ärligt talat vet jag itne alls var allt detta har kommit ifrån men nu är de värre än värst. Jag övervann de i början av december sen kom Stens bråk period  vilket utlöste rädslan igen. Sen dess har jag fått rida ut på till exempel Toppa, Garlic och Komplett vilket gjort mig säkrare och ett tag började jag tro att jag helt hade kommit över detta. Sen igår när jag red ut på Kulan kände jag den där äckel känslan komma krypandes i magen och längs rygg raden igen. Jag frös till och spände mig hela vägen = Hästen tar tillfället i akt och spänner sig ännu mer.. Desamma idag när ajg skrittade ut på sten, då jag var avslappnad gick allt som smort men sen när jag började spänna mig så gick allt åt pip svängen..

Detta är ett av mina största problem inom ridningen, som jag inte vet hur jag ska bota.. Jag vill också kunna hänga med Irma & Lina ut och rejsa i skogen, på åkrarna eller bara mysa i skogen.. Men just nu är jag för feg.


Kommentarer
Postat av: Emma

Fin blogg :)

2011-03-11 @ 17:57:55
URL: http://emmapalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0