Dagens ridpass

Cakan
Idag började jag med at rida ut en halv timme i skritt och trav innan jag jobbade igenom henne på volten. Ute var hon jätte fin, inget bus alls idag! På volten var hon lite stel, jag jobbade dressyr igår också så det är inte så konstigt. Hon ville inte alls jobba med bakbenen under sig idag utan sköt ut rumpan. När hon gör så så  brukar jag ställa henne utåt och flytta in rumpan lite så den går på inne spår, sen ställer jag tillbaka henne i "rätt" form och håller kvar rumpan. det funkar jätte bra på Cakan! Takten har blivit mycket bättre och nu sitter den nästan från början så det är jag riktigt nöjd med. Imorgon står det hoppning på schemat!!


Maja
Skritt ut 30 min. Jobbade lite övergångar, skitt, halt och tempoväxlingar. Hon kändes fin, väldigt mycket energi.


Garlic!!!
Idag red jag Garlic igen!! Jätte skön känsla! Jag skrittade ut i ca 30 min med Basse på lina. Garlic kändes pigg och glad så allt var super.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0