Kattis träning

Cakan
Hon känndes lite jobbig från början. Vissa dagar blir hon lite jobbig och "hänger" i tygeln, speciellt i vänster. Så var hon på träningen så hon kändes inte jätte bra. När hon blir hängig så hopppar hon inte så bra heller. Dock kändes hon bra på några lite mer tittiga hinder. Det var ett med en stor "vattenmatta" under, den blåste runt under hindret och var jätte läskig, men med lite ben hoppade hon direkt. Vi hoppade även en serie med studs och en kombination som hon hoppade fint igenom på slutet, ibörjan gick det lite för fort. Hur som hällst så är jag helt okej nöjd med Cakan och min egen ridning. Kattis verkar iaf tycka om min häst!!
Musse
Musse har varit lite osäker i hoppningen sen han kom hem innan sommaren. Det har blivit mycket bättre men jag pratade med Kattis innan och vi bestämde att vi bara skulle hoppa lite lågt. Det var som sakt lite läskiga saker på volten med mattor och sockerbitar osv. Han var lite rädd när jag gick förbi med honom men hoppade precis som Cakan direkt! Musse skötte sig jätte bra och kändes säker. Mot slutet så höjde vi upp till ca 80 och vi hoppade igenom det också med bra flyt! Kattis tyckte även att Musse var jätte fin och att det är synd att han inte är ponny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0