Dagens ridpass

Garlic
Började med att skritta fram ute och sen gick jag in på volten. Han kändes väldig stark och spänd idag så jag red mycket övergångar och små volter för att få honom att lyssna och mjuka upp sig själv. Det funkade jätte bra! Mot slutet av rid passet jobbade jag lite med att flytta för skänkeln, det är nått som både han och jag har svårt för. Garlic vill inte riktig flytta med sig bak benen utan det blir hela tiden efter och han trampar inte över ordentligt det blir inte bättre av att jag låser mig och fastnar i tygeln, det är inte nått som jag är så bra på men jag jobbar på det!

Komplett
Red henne ordentligt på volten för första gången sen jag satte igång henne. Det gick super! hon är lite spänd och springig och krullar gärna ihop nacken till en boll så jag jobbar på det!

Toppa
Red även henne på volten och det gick helt okej. I början var hon spänd och ville inte samarbeta men det blev bättre på slutet. Jobbade nästan likadant som på Garlic med massa volter, åttor och övergångar.

Kommentarer
Postat av: N

sv: tack, va glad jag blir :D

allt bra me dig?

2010-12-28 @ 21:11:07
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: tilda

sv taack så mycket Irma! :D

2010-12-29 @ 18:35:09
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0