Jobb från marken

Idag jobbade jag Sten från marken, Longerade med inspänningar och det gick verkligen superbra! (Gud vad positiv jag blivit helt plötsligt, måste vara snön!) Nej men värmde upp med lösa inspänningar så han bara fick jobba igång kroppen sen efter ett tag drog jag åt de en bit och det gjorde verkligen skillnad! Man såg hur han sökte sig neråt och verkligen reste upp ryggen. Jag är inte så super-duktig på dressyrdelen och speciellt inte nu när de är svinkallt ute så de här var jättebra för både Sten & mig! Jag fick öva på longeringen och även kontakten , ryttare - häst, och Sten fick jobba med de som jag inte klarar av att obba med honom från ryggen just nu! Jättenöjd med ''ridpasset'' idag!

Nu är jag glad. Glad & positiv och jag har verkligen insett att det är det här jag VILL göra. Jag älskar att taa bussen upp till Norrtälje. Upp till stallet, Upp till några av mina bästa vänner! Speciellt nu när snön kommit också så blir det ÄNNU roligare, för jag är en sån som ÄLSKAR snö, snöbolls-krig och att vara extra elak genom att komma bakifrån med snöö i handen. heheh! Älskar vädret nu , visst det är svin-kallt men fyfan vad mysigt det är att komma in ifrån ett ridpass och värma sig med en kopp varm choklad! Love love love!

Emmaa




I mina ögon har du allt, Världens bästa ponny!

 


You girls makes my life worth living.


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

SV: Tackar. Nej jag har inte haft honom ner mot sorunda. Vi har mest stått och rört oss runt om i centrala Haninge och nu står vi på Ekeby som ligger i Tungelsta.

2010-12-02 @ 14:09:46
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0