Dagens ridning och allt annat.

Nu är jag hemma efter en dag som har tillbringats lite här och var.
Det var sjukt skönt att komma ut till stallet i morse. Tog det superlugnt, mockade och fixade hö och sedan hämtaden jag min älskade lilla ponny. Fixade med henne ett tag och red sedan ut. Idag var hon ett monster fast ändå inte. Hon var så himla pigg och trippade fram hela tiden. Red på en äng där det var rätt mycket vatten och hon bara klampade igenom det. Hon brukar tycka vatten är läskigt men idag så bara gick hon på. I galoppen då så var hon ett monster, körde ner huvudet och stack. Jag försökte ta upp huvudet på henne men då slänge hon på det så att tyglarna började glida och sen drog hon igen.. Verkligen en pigg och busig ponny hade jag idag! Red sedan Gillingeviken rundan tillbaka och hon var pigg och framåt hela tiden. Efter stallet så städade jag och sen in till Norrtälje och handlade med min pappa. Nu ska jag gå ner och plugga djurkunskap hela kvällen tills jag i kväll ska ut till stallet igen och ha kvällsfodring. Men som sagt nu ska jag PLUGGA!

finafinafina ponnyy


Kommentarer
Postat av: Karin

söt ponny! :)

2010-11-15 @ 00:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0