Glad och fin ponny!

Dagens ridpass!
När jag kom ut till stallet bestämde jag mig för att rida barbacka. Så tog in Rudy, borstade lite snabbt, broddade bak, hämtade ett stalltäcke och red iväg. När vi hade kommit precis till grannens hus så stannade hon och vägrade gå. Vid deras lada stod deras hund och skällde och Rudy vägrade gå framåt.. Stod där en stund innan jag fick hoppa av och leda henne förbi ladan och sen hoppa upp igen och rida iväg. Hon var lite spänd men det gick bra. Red på en traktor väg som första delen var fullsmäckad med snö! snön räckte upp till knäna på henne men hon traskade på. Tog lite galopp i en backe och hon lyssnade super fint! Sen kom vi ut på en åker, även där galopperade vi och hon lyssnade super! Hoppade stort över en lite fläck med vatten. Haha söt ponny måste jag säga! Red sedan ner på nästa åker och i slutet av den stannade jag en stund för att bara kolla omkring. Hon blev otålig och började resa sig lite.. Hehe jag satt kvar och red Slingan åt andra hållet hem. Hon var super duktig hela vägen hem. Det är så kul att rida henne när hon är glad!

Jag kommer aldrig få nog av denna bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0