Hästar de senaste 4åren

Tänkte lägga ut lite bilder och info om hästar jag ridit de senaste åren!



Tammers Robin Hood
En valack född 1990, e: Tammerfors u: Russi
Korsning fullblod/russ.
Denna ponny lädre jag mig mest på. Började rida honom vintern 2007 tror jag. I början så var det mest bara ut och rida och mysa. Senare så blev det lite mer träning och tävling. Tävlade första halvåret eller så bara på klubb nivå med bra resultat han hoppade allt! Sen blev det lokal nivå och de första tävlingarna gick det bra där med. Placeringar och hela köret. Sedan gick det utför. Nog för att han var gammal. Sedan blev jag för duktig och behövde en utmaning. Det kommer vi till. Men Robban var verkligen ponnyn som lärde mig allt. Han ligger mig nära hjärtat.




Whirl-Wind

Var min kompis mammas kompis gammla travare som jag red på helgerna för 3-4år sedan. Hon hade gått på travet 1-2år men klarade inte av det så hon blev omskolad till ridhäst. En stor häst på 180cm i mankhöjd. Hon var mycket pigg och framåt hade en enorm trav och galoppen jobbade vi på. För ca 2-3 år sedan kanske det var så avlivades hon pga. ab sjukdom. Väldigt synd för en sån snäll häst.



Jul

Hon är ett sto som är född 1998 som jag började rida förra sommaren. Ville ha en utmaning och tänkte att hon kanske är något? I början var det svårt, som det alltid är med en ny häst, nästan i alla fall. Jag red henne i 2-3månader kanske och insåg att det funkade inte. Det tyckte i alla fall min tränare och andra runt omkring. Har sätt henne ute på tävling lite grann nu med sin nya ägare och hon verkar trivas.


Rudy
Nu kommer vi till min älskade pärla som jag har precis nu. Henne började jag rida precis efter Jul, alltså förra september. Mellan mig och henne sa det verkligen klick direkt och det är jag glad över. Har aldrig hört så mycket gott om mig som ryttare som jag hör när jag rider Rudy. Hon är somsagt ett Connemara sto född 1997. Jag har tagigt henne från botten till LB på 1år. Det gör mig stolt över mig själv och henne.

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: men vad kul att höra:) ja jag älskar eminem:D

2010-11-10 @ 22:03:12
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är kul när man lyckas så bra med sin häst, lärde upp min ponny som ingen trodde skulle gå längre än L:C till L:A i hoppning :)

2010-11-11 @ 08:11:13
URL: http://jlunde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0