Tävlings resultat

Hejhej!!
Jag (Irma) kom hem från tävlingen för drygt en timme sen, det blev en lång dag med många starter på Djursholms ridklubb. Dagen var inte helt lyckad för min del Intruz kändes inte riktigt som vanligt, men för laget gick det  helt okej vi slutade 6a av 13 lag.

Förklassen 1,05
Intruz gick okej på framhoppningen med tanke på omständigheterna, framhoppningen var enligt min åsikt allderles för liten så det blev lite för trångt för "lilla" Intruz. Han hoppade allt men han kom lite fel på oxern några gånger och hoppade av väldigt stort innan jag lyckades lägga honom rätt. Inne på banan var han inte alls sig själv han var lite på tårna och det var några tittiga hinder som han inte ville gå fram till. Fram till ettan som var ett plank gick han med lite dåligt tryck men hoppade ändå som han brukar, efter den var det em båge till tvåan som var en oxer som vi fick ett stopp på! jag blev verkligen förvånad han har aldrig stannat med mig förut, men vi körde igen och andra gången hoppade han stort över som vanligt. Även på trean som var en oxer så la han på en nit men andra gången jag fösökte på den så ville han inte. Alltså blev vi ute slutna, man ska väll bli det nån gång också antar jag och det var första gången för Truzz.

Lagklass 1,05
Efter en inte så lyckad förklass var det bara att jobba hårdare i lagklassen och det gjorde vi båda två. Jag gick ut som första start i vårat lag. I den här klassen känndes han lite bättre men som sagt svårt att hoppa fram med bjässen! Första hindret på banan var samma som i första klassen men det var nu flyttat, det tog han galant. Även andra hindret seglade han över men på trean fick han ett lite stort sprong så vi kom lite fel på fyran men det löste vi. Femman hoppade han felfritt men på sexan blev det lite problem det var en kombination som han rev första i och sen stannade på andra men när jag kom på den igen så hoppade han stort över. Han kom lite fel på både sjuan och åttan men hoppade båda. Vi slutade på nio fel varav ett av dem var tids fel. Jag är ganska nöjd med det med tanke på omständigheterna. Mirah hoppade rut med fyra fel på Cormack, Johanna red runt men noll fel! och kim fick åtta fel alltså slutade vårat lag på tolvfel.




Irma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0