Tävlings resultat

LC:
Nu skrive jag hur det gick för mig (Lina) så får Emma ta sitt sen. Det blev lite stressigt med framridningen då det var för hårt där för att jag skulle kunna jobba henne i galopp så väntade med det och tog det på framhoppningen i stället. När jag kom in där började jag jobba henne och hon kändes okej. Hoppade fram på lilla två gånger, jobbade lite mer i trav och galopp och tog sedan räcket 1 gång. När jag hade gjort det sa de att nu får Lina Larsson göra sig beredd.. Jag blev lite stressad och tog oxern en gång hon hoppade den inte helt bra men jag tänkte, äsch jag får nöja mig med det. Väl inne på banan så måste jag köra i gång henne så hon vaknar, fick startsingnal senare än vad jag trodde och det blev helt fel för både mig och Rudy, hon hoppade helt okej på de första 6 hindrerna sen på 7:an stannade hon.. Tydligen så ville hon inte. Men hoppade gjorden hon sen i alla fall så det blev 4fel i grunden.

LB:

Vi tog ut lite tidigare här så jag hann vecka henne ordentligt. När jag gick banan så kändes det jätte mycket gick den två gånger och sen så satt den som tur var. Sen var det bara att hoppa upp på hästen och rida iväg till framhopnningen eftersom jag startade som nummer 5 i denna klass. På framhoppningen lyssnade hon perfekt. Hoppade hindrerna precis som jag ville att hon skulle, taggade till ordentligt. Inne på banan visade jag lite hinder för henne så hon inte skulle stanna. Väckte henne genom att verkligen köra i gång galoppen och sen kortade jag henne och körde i gång. Hon hoppade jätte fint på 1 och då kändes allt mycket bättre. Fick en dålig väg till 2:an men hoppade gjorde hon. Resten var inget problem, fick lite dålig väg från 5:an till 6:an men klarade mig. 7:an hoppade hon jätte fint. 8:an var samma hinder som hon stannade på i LC så tänkte hela vägen fram eller ja sa för mig själv, håll och gasa osv. Hon hoppade den också och sen blev det omhoppning. Tog inte så jätte snäv sväng till 9:an, till 10 svängde jag lite mer, 11 travhoppade hon för jag kom helt fel! 12 var det galopp sträcka till så fick gasa på henne lite. 13 blev det lite sväng till och hon hoppade och sen i mål! Jag ledde tills det var 2 Ekipage kvar sen kom mina kompis Matilda och slog ner mig till en 2:a plats där jag stannade. Men va fan jag kom 2:a i min 2 riktigt LB. Så sjukt stolt över mig ponny. På pris utdelningen gick det bra, hon är så snäll. Irma sa efteråt att om amn kollar på höjden så ligger hon på LB, LA nivå men vägarna så får hon stanna här nere ett tag. Det är bara att köra på.

älskade älskade finaste ponny

Video med både mig och Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0