Om oss!

Lina

Hej hej! Jag är en tjej på 16år som går första ring på gymnasiet. Går naturbruks linje med inriktning hästhållning. Går denna linje för att orka med skolan och såklart mitt brinnande häst intresse. Lite om hur man kan beskriva mig då, jo en glad sprallig tjej som just nu verkligen älskar livet! Jag älskar Twilight och då menar jag verkligen älskar. Är helt totalt besatt av det. Robert Pattinson är den snyggaste människan som finns. Motke på han! ( Motke är ett på hittat ord av mig, Irma och vår kompis Matilda) Det har förändrat hela mitt liv. Helt sjukt om jag får säga det själv men ändå underbart. Musik är en viktig del i mitt liv, har gått i musikklass och nu spelar jag mycket gitarr och sjunger, spelar även lite piano. Nu till min lilla häst. Rudy som hon heter är ett connemara sto som är 13 år gammal. Jag började rida henne för över 1 år sedan då hon var nästan inprincip outbildad inom hoppning och dressyr. Hade tävlat 1 gång innan och nu ett år senare startar vi LC LB med stadiga resultat. Hon är väldigt söt ponny som är super snäll i all hantering. I ridning börjar hon nu bli väldigt mycket framåt. Hon älskar att hoppa och är väldigt bra på det. Dressyren går även framåt och det är kul att veta att man själv har lagt ner så mycket arbete.. Innan Rudy så har jag ridit alla möjliga typer av hästar. Har nu i vinter ridit i 11år och tävlat i ca 4år som har slutat med blandade placering med olika hästar. Ni hittar även mig på min privata blogg där jag blandar in allt i mitt liv, Twilight musik, hästen, vänner, ja som sagt allt! Ni hittar den här!

Emma
Hej däär! Mitt namn är Emma Dahlberg och jag är som lina en tjej på 16 år. Började nyss gymnasiet i åk 1 på Stockholms Idrottsgymnasium ,inriktining Sam/Ekonomi, där jag får chans att lägga mitt schema så att jag helt kan sattsa på ridningen under de kommande 2-åren då jag får tävla ponny. Jag är en posititv och glad tjej som ser det mesta på ett bra sätt och ger allt en chans. Ridningen har alltid funnits som ett intresse hos mig då jag är uppvuxen ner mot nynäshamn där de nästan bara fanns de man kunde göra. Under livets gång har det blivit att jag ägt 4 hästar då den senaste var KissMe De Gennes som lärde mig allt. Just nu har jag precis köpt mig en ny D-ponny som heter Sten. Sten är en vallack imp. holland som är född år 2000. Tidigare ägde Irma honom och de har tävlat med placeringar upp till L:A tillsammans. Men nu är det min tur att ta mig ut på tävlingarna då detta är min första riktiga tävlingsponny som jag har chans att komma någonstans med! SÅ de kommande 2-åren kommer bli superkul för mig. Back to MY life då, jag bor i en villa i örby/älvsjö men JA jag har stallet i Norrtälje. På den fritid jag har , när jag inte pendlar fram och tillbaka till stallet och även mina nära vänner, så är jag annars ute med kompisar, lever livet som en 16-åring men dock till mestadels pluggar jag, buhu. Mig kan ni också hitta på min privata blogg ( som jag delar med en kääär vän! ) där  jag skriver om min vardag lite mer specificerat fast för tillfället har de för mestadels blivit bara häst häst häst.. hahaha alltså bäst bäst bäst! Nej men ni hittar den här!

Irma

Hello!! mitt namn är Irma Westerlund och jag är en tjej på 17 år som bor i Gryta, Norrtälje. Jag går första året på gymnasiet i samma klass som Lina på Norrtälje teknik gymnasium, går nu i samma klass som alla små -94 hehe. Själv är jag -93 men jag tog en välbehövd paus från skolan förra året och jobbade hemma på gården istället. Jag bor på Gryta Södergård där Linis och Emms har sina ponnysar och mitt hus är även mötes platsen för GrytaGirls fanclub (nämde jag att den består av mig, emma, lina och min hund Baltazar såklart?). Vi har rund 30 häster på gården och fyra av dem är mina. Jag har min underbara ögonsten Komplett som är världens bästa att rida men som tyvär har varit skadad till och från men nu efter att ha gått med föl och vilat i nästa 1,5 år så hoppas jag att hon ska hålla. Komplett hade aldrig tävlat innan jag fick henne min tillsammas så tävlde vi upp till LA innan hon blev skadad. I somras föddes lilla Marvalous Mary, hon är ett litet skäck sto e. Sambesi u. Komplett, eller hon är inte så liten längre hon är nästa lika stor som mamma nu och vi räknar med att hon ska bli runt 1,60cm och om några år så är det jag som ska rida henne. Jag har även min super ponny Jumping Garlic som är en maxad D-ponny på 20 år, jag antar att man kan säga att han är min läromästare, han har tidigare tävlad upp till 1,40cm och med mig har han gått felfritt upptill LA, mitt mål med honom är att vi nästa sommar ska kvala till medelsvår och vi jobbar på det nu. Min sista ponny har jag ridit in själv hon är en D-ponny på 4 år och heter Top Model W hon är e. Vitluvens curbitz och u. Miami Wice som var min gamla ponny som står på väsby ridskola nu. Toppa börjar nu bli redo att starta en lokal hoppning men hon har hamnat i en bråk period så vi väntar nog lite med det, vi får se om hennes första start blir senare i höst eller under den tidiga våren. Jag är alltså äldst av oss gryta girls även om det inte alltid märks, jag är för det mesta en glad och lite knäpp tjej men kan också vara ganska blyg och väldigt envis vilket fördet mesta är en bra egenskap i ridningen. Det var lite om mig och mina ponnyer, Ha det bra tills du tittar in här igen!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0