Årets första hemma hoppning

Komplett
Första gången jag hoppade henne på nästan två år och hon gick super!! Vi började med att hoppa lite i trav på låga hinder och sen hoppade jag oxern en gång (kolla på skissen här under). Efter det höjde vi upp lite eftersom jag inte ville att Kompa skulle hoppa så många språng. Även då hoppade hon super fint! hon kom lite fel och trampade om några gånger men för mig gör det inget eftersom det var så länge sen hon hoppade. jag skriver inte så mycket mer än så utan låter videon tala för sig! Super ponny!!




Toppa
Med toppa blev det bara några låga skutt idag och jag tränade på att hon skulle korta upp sig och inte hoppa av så stort. Några gånger hoppade hon av enormt när det hade varit perfekt med ett till galopp språng men när hon hade gjort det några gånger så fattade hon och hoppade jätte fint resten av passet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0