Dagens ridning i detalj - Garlic

Garlic
När jag började rida idag så var Garlic väldigt stel, troligtvis efter hoppningen igår. Så jag bestämde mig för att gymnastik hoppa när hindrena ändå stod framme. Jag byggde om lite, oxern från igår fick bli en studs istället och idag blev det inga höga hinder, det högsta låg på 50-60. Jag hoppade massor på volter och åttor och travde mycket bommar och på slutet så gick han jätte fint! 




1. ett kryss hoppas från att C.
2. Efter 1an svängde jag runt bommarna och studsen och hoppas också frånC.
3. Båge från 2an till litet räcke.
4. Liten volt hoppa samma igen.
5. Krysset från andra hållet.
6. U-sväng till studsen.
7. Runt halva volten trav över bommarna från C, fortsatte över dem i en åtta tills han var mjuk.
8. Sen hoppade jag studsen åt andra hållet (från A).
9. Runt halva volten till travbommarna från A, travade över dem tills han var mjuk.





Cakan
Jag hade tänkt longera henne men när jag hade gjort det några varv så kom stormen igång på riktigt, grinden till volten blåste sönder och min lilla 5-åring fick nästan en hjärtattack! Efter det blev hon allderles för stressad då jag gick ner igen.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0