ponnytävling vs. hästtävling

PLUS OCH MINUS
(hoppning)

Häst:
+ Bra framridning med ryttare som har koll
Oftas stora banor
Trevliga människor
Fina hästar

- Alla är super seriösa hela tiden!
Det är jätte svårt att vinna eftersom alla är felfria
Jätte mycket starter
Höga hinder!

Ponny
+ Många kompisar att vara med mellan klasserna
Söta små B- och A-ponnyer att kolla på
Hinderna är lägre
Färre starter och mindre felfria

- Jobbiga ponny föräldrar
Bortskämmda ungar
Dålig och rörig framridning (särskillt på lokal)


Jag tycker iallafall mest om ponnytävlingarna!


Kommentarer
Postat av: Yohanna Karlsson

Nu bor inte ni där jag bor, men här i runt dalarna är framhoppningarna så hemska på häst. Alla som rider häst o varit på lite högre höjder någon gång i livet tror att dom har förtur till allt så här är det ingen "turordning" utan ska man få hoppa fram måste man galoppera som en galning o den som når hindret först får vinna. Alla är tjurskalliga o bara klagar på om man inte gör som dom gör (kan vara avundsjuka jag vet inte)

Men de jag ville komma till, se vilken skillnad det är beroende på vart i landet man bor!?:o

2011-04-14 @ 09:47:52
URL: http://carissas.blogg.se/
Postat av: Yohanna Karlsson

...galning o den som når hindret först får HOPPA, menade jag ju x)

2011-04-14 @ 09:49:01
URL: http://carissas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0