Tävlings resultat

Lina & Rudy
L:C
Hon kändes fin på framridningen och framhoppningen. Hon hoppade jätte fint och kändes sjukt taggad. Sen inne på banan så dog hon lite och slarvrev 2 hinder. Men är ändå rätt nöjd med henne för hon hade ändå väldigt bra tempo och var fin. Men det satt i mitt huvud och det kunde gått bättre

L:B
Här kändes hon först lite lojj på framridningen. Väckte henne sen ordentligt och sen så på framhoppningen var det inte nått tvek överhuvudtaget. Hon var taggad och sutsade lite mot hindrerna. Tummen upp! Hon rev oxern en gång men sen så red jag mycket bättre och hon flöög över! Inne på banan var hon så himla fin. Hade super bra tempo och hoppade som en gud. Hon slarvade dock på 4:an och rev den. Då tappade jag ridningen och hon stannade på 5A. Tog om svängen och hon blev mer taggad och hoppade 5A & B super fint och resten av banan.

Jag är riktigt nöjd med henne. Hon var super fin. Mamma och pratade om att hon verkligen komma kunna gå LA om hon fortsätter så här. Hihi min fina prinsessa!

 

Emma & Sten

L:C

Inför L:Cn blev det väldigt stressigt idag, startade som nr 53 och då jag kom till framridning fick jag direkt gå till framhoppning och hoppa allt en gång för att sedan snabba mig in på banan. Väl inne på banan kändes han väldigt på och var pigg framåt! Riktigt glad ponny som saknat att tävla. Gick superbra tills en sväng i omhoppningen då jag slppte yttern helt och fick göra en andra anridning. Slutade med 4 fel i omhoppningen och en supertid. Pappa nämne något om att jag kom runt 16 av 60 startande. Utan de 4 felen skulle ajg blivit bland de 4 första placerade, surt!!

Nöjd med ritten!

L:B

Inför L:Bn tog vi ut för tidigt, skrittade i 25-30 minuter... Hoppade allt ordentlig och när ajg skulle röra mig mot banan kom en tjej bakifrån i full fart vilket utlöste Stens ADHD utbrott. Han for iväg bockandes och mitt självförtroende sjönk helt. Väl inne på banan sög han ordentligt mot ettan, men sedan tog han på tvåan. Hoppade den igen och sedan drog han som jag vet inte vad mot trean och kom sjukt fel. Stannade där och desamma hände även andra gången = utesluten. hoppade etta igen och de gick ju superbra.

inte alls nöjd med ritten, ska starta LD+5 och LC nästa gån så vi får upp flytet igen. We will be back!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0