Dagen ridpass - Cakan

Är inne en snabbis för att byta kläder och sen gå ut och rida Maja. Cakan gick jätte bra idag! Det blev ett dressyrpass på volten, inte så krävande dock. Sen en skritt runda ut på ca 20 min. Jag jobbade framförallt med att hon skulle lyfta sig själv mer och verkligen komma upp på bakbenen. På slutet gjorde hon det riktigt bra. jag jobbade med mycket små volter och försökte få henne att gå lite, lite innanför spåret med bakdelen några steg, har skrivit det många gången men hon skjuter gärna ut bakdelen. Eftersom det blir tvärtom för henne att då gå med den innanför så tyckte hon att det var jätte jobbigt, men det funkade verkligen!
Nu ska jag ut och ta Maja. Ska bara skritta så det blir inte så mycket.


Cakan och Agnes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0