Kvarka

Jobbet med att få bort kvarkan fortsätter. Vi trodde aldrig att det skulle bli så mycket jobb! Vi byter om mellan varje hage, först tempa valackar, sen byta om, gå till stona, byta om, gå till fölen, byta om! Och så fortsätter det få! Vi har 10 olika hagar som vi har hästar i så det är en hel del! Sen måste vi även ha olika skor och kläder när vi rider olika hästar. Allt måste dessutom spräja och tvätta all utrustning och stall inredning med dessinfektions medel. Nu kämpar vi också med att hålla upp hullet på de sjuka hästarna som inte vill äta och bara blir smalare och smalare.
När jag åker på praktik nu så har jag även speciella kläder som jag bara har där och så har jag lämnat mina stövlar och min hjälm! Vilket innebär att jag inte har nått att rida med hemma! En hel del jobb alltså och det känns som om det aldrig tar slut.


Stackars lilla Toppa har varit sjuk jätte länge och det innebär att hon har gått ner mycket i vikt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0