Dagens ridpass

Lakritz
Började med att Gillviken rundan. Nere i skogstorp blev det lite trav innan jag red i in i skogen och följde sjön. När jag kom ut från skogen och var vid Gillviken vägen så blev han väldigt spänd. En gubbe stod med en trimmer och det var lite läskig tyckte han. Sen var det någon annan som stod och sågade så han var lite spänd alltså. Som ett plus på detta åker bokbussen in på den här smala lilla grusvägen. Blev så förvånad. Red sedan tillbaka till stallet och gick ner till volten och jobbade först lite i trav på volter och snett igenom och få ut honom i hörnen. Sen i galoppen var det även volter här och lite tempoväxlingar. Travade av honom i en lågform på serpentiner. Han var duktig idag.


Rudy
Frisk ponny var det här idag också så jag tog och skrittade henne i ca 25minuter på asfaltsvägen mot långrudan. Hon gick på i det tempot hon ville. Som vanligt är inte skritt det roligaste som finns att rida på henne då hon blir väldigt seg i det. Nu får jag ju inte heller rida på henne så man kan inte göra så mycket åt det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0