svar på kommentar! :)



Svar

Hej Mikeala! För det första , gud så kul att du läser bloggen och kommenterar det gör itne bara mig utan alla oss tre jätteglada! Nu till mig då! Jag har då en häst som bara är min , som JAG står på ägarbeviset av och det är Sten! Sten köpte jag i Oktober -2010 strax efter jag sålt KissMe De gennes som var min häst innan Sten! Och du har så rätt så, När jag stod i Sorunda hade jag först av allt en ung-ponny som hette Etna. En riktig underbaring, one of a kind! Men eftersom hon fortfarande var en ungponny och behövde riktig utbildning som jag inte kunde ge henne fullt ut ( var bara 12-13 år! ) så bestämde jag mig för att sälja henne och fick hem KissMe De Gennes.

 

Etna & KissMe De Gennes

Sen efter jag haft KissMe , eller Kulan som vi kallar honom, I 2-3 år så kände jag att jag både började bli väldigt lång på honom och tappade lite intresset med ridningen.. Ni vet svackor som kan inträffa! Så då bestämde jag mig för att i somras skicka upp Kulan till Gryta där han tidigare kom ifrån när jag köpte honom så han fick gå lite ridläger och bara mysa som han älskar att göra. I Augusti tog jag mig i kragen och åkte upp till Gryta för att hälsa på honom och då slog det mig. Att jag verkligen älskade ridningen! Hade inte suttit på en häst på 3-4 månader men allt kändes ändå som igår. Under Augusti månad gick från att bara rida kulan till att rida cirka 4-5 olika hästar per dag och då bestämdes det att jag skulle leta en ny häst. Men först sälja Kulan.

Och gud vad jag grät, och var ledsen när allt det här bestämdes. TRodde att ajg skulle förlora min lilla älskling som jag bokstavligen lärt mig allt på. Att han skulle säljas till någon liten unge som skulle slita honom i munnen och tvinga ut honom på massa tävlingar och skit.. Men så blev det inte :D På ett läger var en familj som bodde i stockholm med på och de letade efter en ponny. Så jag började lite på skoj prata om Kulan , att han var den perfekta nybörjarponnyn och massa smör ni vet! Sen slutade det med att de hade bestämt sig för att köpa honom! OCH stå kvar  med honom i vårat stall, förstår ni?! Jag skulle få ha kvar min lille kulis fast endå med en annan som ägare vilket är helt okej, om inte bättre! Så därför rider jag honom då och då när Anna ( kulans ägare ) Eller någon anna i familjen Löfvgren inte har tid eller kan. Så allt blev så sjukt bra så nu känns det vissa dagar som att jag har 2 hästar!


Hoppas du blev nöjd med svaret och att du orakr läsa hela..haha men det var lite om mig och mina hästar under de senaste åren! Kan avslöja att innan dessa 3 hade jag en till som var min allra första häst! hihi men de tar vi en annan gång! så finally..

 the one and the only Sten är bara min!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

SV: åh tack för svaret nu fick jag reda på allt :D. Hoppas det går bra för er i framtiden :D kram

2011-02-14 @ 15:36:06
URL: http://mikkisjolund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va roligt att veta! Sten är jätte fin!:)

2011-02-15 @ 14:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0