Dagen innan tävling och på tävlingsplatsen

Vi tjejor här tävlar ju endel och jag tänkte ta och skriva lite om hur jag laddar upp inför tävling samt hur jag är på tävlingsplatsen osv.
Idagen innan tävling
Skulle kunna säga att jag i stallet nästan hela dagen innan en tävling. Har provat en ny teknik som Anna(Irmas mamma) tyckte jag skulle göra. Inte rida henne dagen innan tävling. Eftersom hon inte har den bästa bjudningen på tävling. Så jag gör allt annat mellan himel och jord i stallet. Putsar sadel,träns packar alltid ner alla grejor i IKEA påsar, dagen innan så jag slipper springa som en galning på morgonen. Älskar även att stå och putsa på hästen, så det blir mycket bortsning och fixning. Flätning av svans,pannlug och om det är vår/sommar brukar jag även duscha henne nån gång. Plus att jag och Emma tävlar ju samma klasser så vi kan ofta göra allt tillsammans, mycket roligare!

Tävlingsdagen & på tävlingsplatsen
Går upp så jag slipper stressa hemma och äter alltid frukost. Anser att det är super super viktigt. I stallet fixar mamma och pappa transporten klart och jag byter täcken på Rudy om det behövs och fixar små saker. Lastar på all packning och tar sedan ut hästen. Gör detta i god tid för jag vill absolut inte komma för sent. I bilen lyssnar jag nästan alltid på musik eller kollar på film, beroende på hur lång tid det tar. När jag kommer dit visar jag eller mamma papprerna på Rudy men innan dess kollar jag såklart till henne! När jag går banan vill jag i alla fall gå den själv 1 gång och då har jag ofta musik i öronen så jag kan koncentrera mig. Repeterar banan osv. Lyssnar ofta på någon låt som jag blir glad, mindre nervös (om jag är det). Rider inte fram allt för mycket för att hon ska tycka det är kul när vi börjar hoppa. På framhoppningen börjar jag travhoppa krysset sedan flyter det på. Känns det bra hoppar jag inte hindrerna mer än 2gånger vardera.

Låt som jag nu skulle lyssna på när jag går banan!



Ni som tävlar, brukar ni ha några speciella vanor som ni gör innan tävling & på tävlingsplats?
Kommentera jätte gärna så åker det kanske upp ett inlägg med olika tekniker! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0