.









Toppa
Idag åkte jag med Anna-Karin från praktiken och mötte upp mamma och Mirah i ridhuset. Som vanligt så blev det så med väldigt kort planering, det bestämdes typ precis innan vi åkte. Toppa gick verkligen super! Det är jätte roligt när man märker att hon har gjort framsteg! Hon skötte sig jätte bra och var pigg och frammot. Eftersom Toppa och Cakan inte har hoppat på jätte länge så gjorde Anna-karin det enkelt för dem, på slutet var det en liten bana med två bågar och några enkelhinder.

Cakan
Egentligen var det tänkt att Mirah skulle rida Cakan men Cakan är ett riktigt krutpaket och eftersom hon kan bocka och busa så ville inte Mirah riskera att ramla eftersom hon är gravid, alltså fick jag hoppa Cakan också. Det var lite läskigt i början, hon har inte hoppat på väldigt länge och hon älskar att göra det så hon var väldigt pigg. Även Cakan skötte sig jätte bra och på slutet hoppade vi en liten bana på 90-1m och det gick super!

Komplett

När vi kom hem så var det redan mörkt ute så jag tog upp Kompa på volten. Som emma skrev tidigare så var det väldigt dåligt underlag så det blev ett ganska lugnt ridpass. Jag jobbade hela tiden med att få henne att slappna av och söka sig neråt, hon går gärna i en kort och hög form och har lite svårt att våga ta stöd i tygeln men på slutet gick det riktigt bra.

Garlic
Efter att jag hade ridit Komplett så tog jag upp Garlic en stund på volten. Han har väldigt svårt att hålla balansen när det är halt ute och går och halkar hela tiden så på honom blev det bara skritt i ca 30 min.

Med tanke på att jag även red tre hästar hos anna-karin så har det blivit en hel del ridande idag. Det blir även mycket imoron för då ska vi åka och provrida hästar men mer om det senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0