Något ni inte visste..

Just nu sitter jag på bussen på väg hem till Stockholm igen så bag bloggar via min iphone! Hoppas de funkar och att detta inlägg postas för jag hade tänkt att skriva lite om min 'hopprädsla'!

En sak som jag inte tror så många vet om Mig är att jag nästan i hela mitt liv varit rädd för att hoppa högre höjder. Hoppningen har varit den gren som varierat mest mellan att älska och hata. Min första ponny var ingen vidare hopp ponny men en tjej jag tränade för just då pressade. Åse henne och mig att ta oss över en bana på 1 m . ( observera att jag var 10år ) . Chanel som ponnyn hette tyckte de var läskig och jobbat vilket gjorde att hon började stanna med mig. Ni vet känslan att de verkligen inte går? Såkändes hon. Så tränaren började med att kasta grus bakom mig , då fick ponnyn spel och började resa sig. Inte nog med det tog hon lång pisken och sprang bakom mig, Chanel blev livrädd och hoppade övergivet stort vilke gjorde att jag flög av. När jag låg på marken såg jag även hur hon flög över staketet och sprang in i stallet. Sedan dess ville jag självklart inte hoppa en cm högre än 80cm.

Idag är jag inte ett dugg hopprädd, just nu känns det som om jag skulle kunna hoppa vad som helst! Hur övervann jag det hela kanske är en fråga som många vill ha svar på. Jag hittade min drömponny som hade mitt förtroende till 100 procent och med honom tränade jag upp mitt eget självförtroende genom att gång på gång hoppa små hinder och banor tills allt kändes perfect. Efter många avramlingar, tvärnitar och rivningar så har jag kommit så långt att jag har en ny ponny som det känns som om jag klarar allt med! Inom hoppningen litar jag till 200% på Sten och när man väl är inne bland hindren så vet man att han aldrig sviker än. Jag har aldrig varit så säker när de gäller hoppningen som jag är nu med denna underbara ponny.

Så svaret är nog nästan bara att hitta en ponny som just du är säker på och skit i vad alla andra säger. Så länge det känns bra för just DIG! Hoppas ni förstår hur hopprädd jag verkligen varit och hur mycket jag har utvcklqts sen i somras då jag kom hit upp till Gryta.

Kommentarer
Postat av: tilda

Emms, ett tips bara, lita inte på honom än. Eftersom du inte känner honom så bra än så är det inge bra att lite heeelt på honom. Du vet att han kan stanna och om du då kännt dig helt säker innan är risken att du bangar lite.. Ett tips bara så att inte din hopprädsla kommer tillbaka. Men om du verkligen vill va helt 100 skulle du köpt en häst som Bisse inte som Sten ;) Pöss

2011-01-27 @ 13:00:58
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/
Postat av: Jessica josefsson

vilken hemsk tränare :o en i stallet hade exakt en sån tränare till sej och sin ponny.. det slutade med att ponnyn slutade hoppa så nu går de iNTE att ens ta fram en bom elr hinder..så störda tränare ! :(

2011-01-27 @ 14:14:47
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: erika<333

kan du blogga via iphone?:O de funkar inte på min:S

2011-01-27 @ 19:32:37
URL: http://erikaaasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0