tävlings resultat

Haha är det nån som orkar läsa den långa texten? Det skulle inte jag göra! Mirah filmade så jag kanske lägger ut en film senare för dem som inte vill läsa! btw Toppa är en super ponny!
Nu är vi hemma från tävling och Emma är ute och rider Kulan (hennes gamla häst), han är lite jobbig att rida ut själv på så Emma ska hjälpa Anna att rida honom en sväng.

Tävlingen idag gick helt okej. Framhoppninge därimot gick jätte dålig. Började med att hoppa krysset och mitt i sprången bestämmer sig Toppa för att stanna och jag flyger över halsen, bra start! eftersom avd B var före avd A så startade jag först så jag började hoppa på C-ponny höjd. stannade en gång på räcket sen gick det bra. När jag började hoppa oxern stannade hon två gånger innan vi la ner den, då hoppade hon.
När jag var klar på framridningen hade jag brottom in på bana och på väg in i ridhuset rasade det snö från taket rakt på mig och Toppa. Toppa blev så klart rädd och i stället för lugn skritt blev det ett luft hopp in på bana. Toppa gick runt och skrek en stund innan jag fick börja. Hon hoppade super på hinder 1 och 2, sen kom hon lite snett på trean men tog även det. 4, 5 och 6 gick bra men hon hoppade nästan stilla stående. Fram till 7an kände jag att kraften tog slut och det blev ett stoppa, sen ett till och ett till. Alltså utesluten på 7an som var näst sista. Hoppade 1an igen innan jag gick ut.

Jag är jätte nöjd med Toppa! hon skötte sig super och har gjort framsteg sen senast! Är dock inte jätte nöjd med min ridning. Jag tycket att det är svårt att rida "lata" hästar och det var hon idag. Kände ibland att tygeln började glappa lite men hon ger mig inget så det finns inget att fånga upp. Mamma vill att  jag ska prova rida med sporrar nästa tävling, men vi får se jag vill hälst slippa det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0