The Yellow Handkerchief

Såg precis klart på The Yellow Handkerchief. Jag tycker det var en otroligt fin film, välgjord och den gav verkligen en efter tanke. Den hanldar om Brett som precis kommit ut ur fängelse och av en ren slump stöter på Martine(Kristen) och Gordy. Ingen av dessa personer känner varandra men bestämmer sig för att åka över en flod vilket i sin tur slutar med att de åker långt i från där de kom från. Brett får ''flashbacks'' från sitt liv innan fängelse tiden som var i 6år och sen följer historien in att man får se hans flashbacks men samtidigt som han berättar om året innan han åkte i fängesle. En rörande historia. Tårar i slutet av filmen från min sida.
Jag gillar sånna här filmer, som lämnar en med tankar och inte bara är så här. "Jaha då va den slut vad ska vi göra  nu?" Sånna kan va kul att se men om jag verkligen fastnatr för en film lämnar den mig inte så där. Den här tror jag att jag kommer komma tillbaka till och tänka på.. Känner det på mig, precis som med Welcome to The Rileys.
Nu är jag heelt slut och ska hoppa i säng och sova, lääänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0