Uteritt med en glad ponny!

Idag så fick vi skjuts av Mirah hem så vi red redan vid 2. Irma på Komplett och jag på min prinsessa. Vi red samma sväng som igår och idag var hon lite lungare, trodde jag! På vägen bort var hon lite smått lojj och ville inte riktigt gå i den takten jag ville. Sen när vi började trava vart hon mer framåt men jag kunde korta och arbeta henne lite grann. Sen i galoppen så kunde jag även där hålla henne! Drev på henne lite och ponnyn kör ner huvudet och skjuter upp ryggen. Hon tyckte det var roligt. Vi vände en bit bort och sen skulle vi galoppera hemåt. Jag vill att hon ska vänta på mig och inte bara springa för att Irma red iväg. Höll henne och precis när jag tänkte fatta galopp hoppar ponnyn upp rakt i luften och skjuter även här upp ryggen och samtidigt flyger hon fram och galopperar. Jag började skratta och fick kämpa för att korta henne.. Hon tyckte det var super roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0