Edsbro!

Kanske ska komma igång på riktigt nu! så här kommer resultat från helgen. Har nästan glömt bort hur det gick haha men ska försöka komma ihåg!

Garlic LB lördag
Han kändes loj och lite trög på framhoppningen. Anna-Karin var där och hjälpte mig så det gick bättre än förväntat när han var på de humöret. Han var fortfarnde likadan på banan så jag fick rida riktigt ordentligt. Han gick bra över de första hindren och hoppade jätte fint! Han var inte alls i lika många bommar som han brukar! Vi hoppade hela grunden felfritt och de första hindren i omhoppningen. På sista hindret släpte jag lite lite gran så han stannade, jag tog om den svängen och andra gången vi kom på hoppade han lätt över! Fick även ett tidsfel så slutade på 5 fel i omhoppningen!

Garlic LA lördag
Han var lika loj i den här klassen men då var jag beredd på hur mycke han krävde av mig! Hán kändes fin på framhoppningen och på banan! Jag red tufft även i den klassen och det är det som behövs på honom! då hoppar han bra! Tyvärr så blev det ett litet skit pet men vi kunde lika gärna ha varit felfria!! Jag var nöjdare än alldrig förr och älskar min ponny!!
Slutade på 4 fel

Garlic LA söndag
Var lite piggare och mer känslig i munnen än på lördagen. Vilket inte bara var bra eftersom han så också försökte slå sig fri när jag höll i honom. Han var likadan på banan och jag red inte riktigt ordentligt ibörjan. Mellan fyran och femma blev det lite fel avstånd så jag trök på honom lite och släppte i handen så då stannade han. Efter det red jag bättre och vi gick runt resten felfritt. Slutade på 4 fel i grunden



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0