Tidig Torsdag!

Nu är klockan run 10.20 och jag har hittils hunnit med att :

  • Morgonfodra
  • Ta ut hästarna i stallet
  • Ridit Sten
  • Ridit Komplett
  • Mockat Stens gamla box
  • Mockat Stens nya box!

Bra va? Jag har även hunnit käkat frukost och sitter nu ombytt och klar för att snart dra till bussen. Har tänkt att jag ska plugga lite MatteB sista minutrarna och även på bussen. Idag kommer Jennifer hem till mig så ska vi gå igenom lite skolgrejer och plugga massvis.. Fast det kommer nog mest bli att vi chillar i soffan!

Sten red jag ut barbacka på och jobbade mest med min egen känsla, att allt skulle flyta på och kännas bra! Vilket det inte gjorde.. Elelr jo så hemskt var det inte men ajg spänner mig fortfarande alldeles för mycket när jag rider ut. Idag berodde det nog ganska mycket på blåsten och att jag är trött som ett svin.
Komplett red jag en sväng ner mot skogstorp på. Vägen där har nästan helt tinat upp så där det itne var någon is gick det till och med att gallopera en bit på! Så vi tog en galopp v.ända sedan vände vi och hon taktade hela vägen tillbaka. För att jag skulle minska taktandet så gjorde jag en del halter och små volter på vägen vilket faktiskt hjälpte och till slut kunde hon skritta hela sista 100 meterna hem! Riktig pärla till häst den där Komplett, henne får Irma hålla hårt i.



Vintrig bild på mig och mina favorit killar, Sten & KissMe De Gennes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0