Tävlingsresultat lördag och söndag

Cakan 90cm
Det var som jag skrev tidigare våran första tävling tillsammans. Hon kändes bra på framridningen men var som väntat väldigt spänd och kunde inte riktigt konsentrera sig. På framhoppningen kändes hon bra men jag red inte riktigt ordentligt, men jag fick till några bra språng innan jag gick in på banan. På banan kändes hon mer avslappnad än vad jag hade väntat mig, hon tvekade lite på första hindret men hoppade det, på andra gjorde jag ett misstag och tog inte ut svängen tillräckligt så hon stannade. Vi hoppade sen trean utan problem, men fyran stod precis vid utgången så hon hade fullt upp med att hålla koll på den, och såg inte hindret fören det var precis framför henne så det blev ett till stopp. Efter det gick hon som en klocka, hon tvekade lite på några hinder men när jag tröck på henne lite så hoppade hon. Vi slutade på tolv hinderfel och lite tidsfel men jag är såklart jätte nöjd!

Cormack 1,05
Det var även min och Cormacks första tävlig (han är min systers häst). Han kändes väldigt lugn på framhoppningen, det var som att rida en annan häst, han var inte samma knäppa Cormack som hemma. Först tyckte jag att det var bra men jag insåg att jag inte var van att rida honom när han är så när jag börjad hoppa. Jag hoppade några gånger och tillslut så vågade jag rida på lite mer men det visade sig på banan att jag inte gjorde det fullt ut. Jag red i ett lite för lågt tempo så det blev lite konstiga språng och på sista hindret i grunden så tvekade Cormack lite drog åt sidan. Istället för att svänga med sitsen så tog jag lite för mycket i honom och då vill han inte hoppa, jag gjorde samma sak andra gången och fick ett till stopp men tredje gången hoppade han. Det blev alltså två stopp i gruden.

1,10
I 1,10 satte jag upp ett högre grundtempo redan på framhoppningen men glömde bort det lite på banan. Han hoppade fint på första hindret men stannde på andra. Då bestämde jag mig för att sätta upp tempot och se vad det lädde till! Resten av banan gick i super fart och var så snabbt över att jag inte riktigt kommer ihåg vad som hände men vi slutade på fyra fel.


Garlic LB och LB(Söndag)
Utesluten i första klassen och åtta fel i andra. Jag är jätte missnöjd, med både min ridning och Garlic. Han var jätte dum och jag har aldrig ridit så dåligt! Mer tänker jag inte skriva för den här tävlingen ska jag glömma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0