Tävlingsresultat

Jag hade ingen fungerande dator igår när jag kom hem därför blev det inget bloggande och ni kanske inte visste att jag tävlade idag? Det var Garlics tur idag och vi startade LB och LA, LB var Mountain Horse Pony Cup med stil bedömning!

LB - Min första tävling med pelham bettet som han har gått så bra på hemma och jag kan inte direkt säga att det var någon hitt! När jag kom in på den trånga framridningen och börjar flytta honom för skänkeln i trav så börjar han hoppa och resa sig och han slutade inte när jag släppte honom utan han bara fortsatte. Tillslut lyckades jag stoppa honom och kunde fortsätta rida. Sen gjorde han samma sak när jag kom in på framhoppningen och började korta honom i galoppen, han reste sig högt och började bocka. Då valde jag att hoppa av eftersom han alltid slutar då och när jag hoppade upp och kröp fram i galopp igen så skötte han sig när jag började hoppa men han fortsatte tyvärr inne på banan. Han började hoppa och resa sig innan jag gick över startlinjen så jag hoppade av och satt upp igen. Vi kom runt hela banan men han studsade och var på väg upp i luften så fort jag tog i honom så det blev en riktigt ful runda med en rivning.
Slutade alltså på fyra fel och 48 stilpoäng(utan avdraget) jag är helt okej nöjd med det med tanke på hans humör.

LA - Till LA bytte jag träns och red på ett tredelat, jag hoppades på att han skulle ha kvar lite av enegin från första klassen men inte vara övertaggad. Han bråkade lite en gång på framridningen men skötte sig super på banan. Det blev en runda som jag är jätte nöjd med och ett bra flyt! Han hoppade fina runda spång och vi kom rätt på alla hinder utom 7an som vi kom lite nära på och han rev, det var ett plank med raka skåller så det var väldigt lätt att riva.
Vi slutade även i denna klass på fyra fel i grunden och det är ett resultat som jag är jätte nöjd med!!


(anledningen till att jag hoppar av när jag inte kan få honom att sluta, vilket är väldigt sällan, är att han inte blir nöjd förens man ligger på marken. När han bockar och reser sig så mycket så gör han det för att få av ryttaren om man då hoppar av så blir han nöjd och slutar. För det mesta så brukar det räcka med att man släpper honom och driver framot men det funkade inte idag.)


Kommentarer
Postat av: Rosanna

Jag tyckte det gick ganska bra!:D

Det gick änu bättre i andra klassen!!

2011-05-02 @ 09:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0