Bogveck

De flesta modena utetäckena är utrustade med bogveck. Det är framförallt för att hästarna ska kunna röra sig så fritt som möjligt. Jag tycker att det är bra med bogveck på lite tjockare vintertäckan men på regntäcken spelar det inte så stor roll. Om regntäcken är utformade för bästa möjligt rörelse förmåga men utan bogveck är de ändå oftast väldigt bra. Tyngre täcken därimot är tyngre att röra sig i så där tycker jag det är bra. Dessutom tycker jag att bogvecken ofta sitter dåligt placerade t.ex för långt bak. Vad tycker ni?




Kommentarer
Postat av: Ida

Hejsan! Jag blev så otroligt glad när jag hittade eran blogg och kunde läsa om Jumping Garlic, Min första häst. Kan du inte skriva mer om honom och vart han bor idag osv,



// Knutsson ´, Orsa

2011-09-18 @ 20:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0